Gem de visine


Desi postez destul de rar pe blog in ultima vreme, gatesc totusi la fel de mult ca si inainte. In general fac tot chestiile clasice pe care deja le stiti, asa ca pe multe dintre ele nu le mai pozez sau postez :)

Fiindca e sezonul fructelor am vrut sa pun cateva borcane dulci in camara, asa ca am facut compoturi si gem. Ultimul pe lista (proaspat, chiar de ieri) este gemul de visine. Trebuia neaparat sa fac cateva borcane fiindca e preferatul nostru si vom vrea sigur, la iarna, cateva clatite cu gem de visine.

Cautati visine cat mai aromate si de preferat nu prea acre. Eu am gasit la piata visine foarte bune, aproape la fel de bune ca cele culese anul trecut din livada :)

Portii: 5 borcane x 400 g
Timp de preparare: 180 min
Dificultate: medie

Am folosit:
  • 2 kg visine, 1 kg zahar, optional 2-3 felii de lamaie sau lime;
Am spalat bine visinele si le-am scos samburii. Dureaza aprox. 45-60 min, depinde ce aparat de scos samburii folositi.
Le-am pus intr-o cratita mai mare si am turnat zaharul peste ele.

Le-am lasat la fiert, pe foc mic, aproape 2 ore. Am amestecat din cand in cand cu o spatula de lemn.

Am lasat gemul 15 min sa se "odihneasca", apoi l-am pus in borcane si am inchis capacele ermetic.

Am acoperit borcanele cu un prosop cald si le-am lasat in bucatarie pana a doua zi.

Inainte de a pune borcanele in camara verificati capacele sa nu rasufle. Daca se intampla acest lucru cu unul din borcane, il puteti fierbe 10-15 min in bain-marie pana se sterilizeaza.

Gemul se poate manca imediat, fiindca e delicios, dar daca reusiti sa va abtineti, il puteti pastra in camara/beci pana la toamna-iarna :)

Spor la bucatarit si pofta buna!

2 Response to "Gem de visine"

  1. Evelyn says:

    Este unul dintre gemurile mele preferate! Ador gemul de visine :D Apoi imi place mult si cel de macese, de care nu am mai mancat de aaani de zile.
    Nu m-am hotarat inca sa fac gemuri singura, si asa nu se prea mananca in casa noastra. Ne place, dar nu ne amintim sa mai mancam :))
    Cand o fi sa se inmulteasca familia, sigur totul se va schimba.
    Pupici!

    Danutza says:

    Ai perfecta dreptate, nici la noi nu prea se mananca. Doar la clatite sau peste orezul cu lapte, il mancam... dimineata mai rar. Nici eu nu prea fac gem, prefer compot fiindca e si mai usor de facut :)

    Pupici:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.